Projektový servis UP

  >  Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012363

 

Cílem projektu je prostřednictvím nově vytvořených vzdělávacích programů zvýšit digitální kompetence pedagogů MŠ a ZŠ (pro každý typ školy bude vytvořen samostatný program) a kompetence v používání moderních informačních technologií, které mohou být aplikovány ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zapojeny budou školy a pedagogové ze škol běžného typu i ze segmentu speciálního školství, předpokládáme tedy ideální transfer poznatků a zkušeností mezi oběma segmenty.

 

Cíl projektu:

 

Primárním cílem projektu odpovídajícím vyhlášené výzvě je podpora a rozvoj digitálních kompetencí pedagogů jako klíčových dovedností pro využívání moderních digitálních a informačních technologií ve vzdělávacím procesu. Sekundárním cílem projektu je zvýšení kvality a efektivity vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami jak ve školách hlavního vzdělávacího proudu (v rámci tzv. společného vzdělávání), tak ve školách samostatně zřízených pro žáky s SVP. Hlavními cílem projektu je v souladu s projektovou výzvou vytvoření, implementace a následné ověření dvou samostatných vzdělávacích programů určených pedagogům mateřských, resp. základních škol.
Dílčími cíli projektu jsou:
1) Vytvoření vzdělávacího programu rozvoje digitálních kompetencí učitelů mateřských škol, jež budou moci být následně využity při vzdělávání dětí s SVP.
2) Vytvoření vzdělávacího programu rozvoje digitálních kompetencí učitelů základních škol, jež budou moci být následně využity při vzdělávání žáků s SVP.
3) Implementace vytvořených vzdělávacích programů v partnerských mateřských (12 MŠ, z toho 5 samostatně zřízených pro děti s SVP) a základních školách (12 ZŠ, z toho 4 samostatně zřízených pro žáky s SVP).
4) Sdílení a transfer zkušeností a příkladů dobré praxe mezi zainteresovanými pracovišti žadatele a zapojenými partnerskými školami.
5) Osobnostní a profesní rozvoj pedagogů spočívající v absolvování vytvořených vzdělávacích programů.
6) Nezávislá expertní evaluace a ověřování vytvořených vzdělávacích programů.
7) Poskytování metodické podpory pedagogům zapojených partnerských škol ve věci používání dostupných moderních informačních technologií po celou dobu řešení projektu.
 
 

Kalendář

<<červenec 2020>>
Po Út St Čt So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Nejbližší akce

Zasílání aktualit emailem