Projektový servis UP

Projekt - Tvorba a ověření e-learningového prostředí pro integraci výuky preklinických a klinických předmětů
Tvorba a ověření e-learningového prostředí pro integraci výuky preklinických a klinických předmětů na Lékařské fakultě a Fakultě zdravotnických věd Univerzity Palackého v Olomouci
Cílem projektu je posílení horizontálních a vertikálních výukových vazeb mezi preklinickou
a klinickou fází studia akreditovaných programů studovaných na Lékařské fakultě a Fakultě zdravotnických věd Univerzity Palackého v Olomouci. Prostředkem k tomuto cíli je realizace komplexního e-learningového prostředí. Prostředí bude mít podobu výukového portálu integrovaného v univerzitní síti. Portál bude dostupný z veřejného internetu. Bude obsahovat soubory digitalizovaných studijních podpor kombinovaných s multimediálními vstupy
a virtuálními prezentacemi. Portál modulárním způsobem pokryje stěžejní problémová dynamická témata výuky preklinické a klinické medicíny. Bude vybaven výkonným naváděcím a vyhledávacím aparátem a autoedukačními testy. Digitalizované podpory vytvoří podmínky pro zásadní zlepšení výsledků v jedné z nejobtížnějších fází medicínského vzdělání - přechodu studentů z preklinické do klinické části studia. Nové prostředí pilotně ověříme ve výuce.
Cíle projektu:
Cílem projektu je vytvořit komplexní prostředí e-learningových podpor pro posílení kritických vertikálních a horizontálních vazeb mezi stěžejními problémovými tématy preklinických
a klinických medicínských předmětů. Prostředí bude realizováno formou vzdělávacího portálu dostupného z veřejného internetu. Portál naplníme digitalizovanými multimediálními lekcemi. Portál umožní využít podpory jak v preklinické a klinické prezenční výuce, tak
v domácí přípravě studentů a v přípravě učitelů na výuku. Neplánujeme nahrazovat existující učebnice. Předmětem projektu budou problémové mezipředmětové vazby výuky Kardiovaskulárního, Respiračního, Vylučovacího a Gastrointestinálního sytému a Vnitřního prostředí. Promítají se od teoretických oborů, jako jsou Biofyzika, Biochemie a Fyziologie, přes preklinické předměty, jako jsou Patologická anatomie a Patologická fyziologie, až po Vnitřní lékařství s jeho horizontálně členěnými podobory praktické medicíny. Řešením projektu vznikne soubor 7 vzdělávacích celků organizovaných do 27 modulů v osnově elektronického portálu. Jednotlivé lekce, tvořící náplň modulů, budou rozvinuty animovanými schématy a virtuálními demonstracemi. V demonstracích budeme prezentovat diagnostické
a terapeutické přístupy provázené rozborem a interpretací typických klinických případů. Zpracujeme autoedukační sady otázek a odkazy na studijní zdroje. Orientaci uživatelů usnadní výkonný naváděcí a vyhledávací aparát. Nové prostředí propojíme s ostatními už existujícími podporami (NOE, MEFANET aj.), pokud jsou veřejně dostupné.
- Vytvoříme výukový portál 7 vzdělávacích bloků členěných do 27 modulů situovaných
v uživatelsky přívětivém - prostředí
- V lekcích modulů provážeme problémová preklinická a klinická témata
- Osnovou lekcí budou ozvučená animovaná schémata se synchronizovaným slovním výkladem, virtuální lekce a
- demonstrace v podobě streamovaných webcastů
- Vytvoříme sady automatizovaných autoedukačních testů
- Uskutečníme pilotní ověřovací kurzy.
Více informací naleznete na webových stránkách projektu