Projektový servis UP
Projekt - Rozvoj podnikatelských kompetencí studentů Filozofické fakulty
Rozvoj podnikatelských kompetencí studentů Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci – inovace studijních programů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky a zvyšující možnosti mezioborových studií
CZ.1.07/2.2.00/07.0063
Cílem projektu je zvýšení podnikatelských kompetencí studentů FF UP a skloubení akademické kvalifikace s hospodářskou efektivitou. Potřebnost vyplývá z kompetenčních nedostatků absolventů v oblasti samostatného podnikání nebo uplatnění se v manažerských pozicích.
V rámci projektu proběhne inovace modelu podnikatelských kompetencí a bude vytvořen vzdělávací program rozvíjející kompetence studentů směrem k potřebám podnikatelského sektoru, který přispěje k uplatnění studentů na trhu práce a posílení jejich konkurenceschopnosti.
Na základě diagnostiky podnikatelských kompetencí účastníků projektu budou stanoveny jejich vzdělávací potřeby a vytvořen vzdělávací program. Toto vzdělávání bude implementovat nové teoretické poznatky v jednotlivých oblastech a rozvíjet kompetence studentů směrem k potřebám podnikatelského sektoru. Důraz bude kladen na uplatnění studentů po ukončení studia a snadnější zaměstnatelnost.
Realizátorem projektu je Institut celoživotního vzdělávání Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Potřebnost projektu vyplývá z kompetenčních nedostatků absolventů v oblasti, která se průřezově týká všech akreditovaných oborů FF UP. Jedná se o sféru podnikatelských kompetencí, jejíž zformování může bezprostředně přispět k uplatnění studentů na trhu práce a posílit jejich konkurenceschopnost nejen v zaměstnanecké úrovni, ale i jako podnikatelských subjektů. Tato potřeba je dlouhodobě diagnostikována právě při vzdělání v humanitních, sociálních, uměleckovědních a lingvistických oborech. Odborně kvalifikovaným absolventům tak často chybí schopnost efektivního uplatnění akademických vědomostí a dovedností.
Cíle bude dosaženo prostřednictvím inovace studijních programů FF UP v Olomouci. Inovace bude spočívat v doplnění nabídky volitelných doplňkových disciplín a modulového vzdělávání pro budoucí podnikatele, a to průřezově celou nabídkou realizovaných oborů. Vytvořené modulové vzdělávání pro budoucí podnikatele zůstane integrovanou součástí inovovaných studijních programů na FF UP a bude dále nabízeno ve standardním režimu doplňkových předmětů prezenčního studia. Modulové vzdělávání bude složeno z 5 dílčích modulů/kurzů, které budou ověřovány v průběhu 3 semestrů, celkem tedy 15 kurzů. Zapojeno bude 60 studentů prezenčního studia, celkem bude podpořeno 180 studentů.
Cílovou skupinou projektu jsou studenti prezenčního studia Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, jejichž oslovení projekt předpokládá. Pro pilotní ověření je plánováno nabídnutí 60 míst. Vzdělávací modul pro budoucí podnikatele bude obsahovat 5 modulů/kurzů dílčích, tematicky zaměřených. Modulové vzdělávání bude realizováno kombinovanou formou studia za použití
e-learningového systému, který minimalizuje zatížení lektorů i studentů a umožňuje jim věnovat se studiu v době, která je pro ně optimální.Při realizaci projektu předpokládáme vytvoření 5 studijních skupin po 12 účastnících. Dle stanovené potřeby vzdělávání každý z účastníků absolvuje 2 vzdělávací moduly a 1 dle vlastního výběru. V průběhu 3 semestrů tak bude realizováno celkem 15 kurzů.
Cílová skupina byla zapojena již v předprojektové části, kdy byl formou dotazníkového šetření zjišťován jejich zájem o zapojení do projektu tohoto typu a deklarovaný zájem o podnikání po skončení studia a určení žádoucího obsahového zaměření kurzu. Výsledky šetření prokázaly zájem o účast v projektu, zájem o získávání a rozvíjení specifických kompetencí vázaných na podnikatelskou sféru. Ze zájmu studentů je zřejmá silná motivovanost osvojovat si specifické znalosti a dovednosti směřující k podnikatelské a manažerské praxi.
Po absolvování vzdělávacích kurzů bude cílová skupina zapojena do poslední fáze – výstupní diagnostiky podnikatelských kompetencí. Zde bude hodnocen rozvoj kompetencí v porovnání s výsledky vstupní diagnostiky prostřednictvím opětovného použití testovacího nástroje.
Jelikož by mělo být modulové vzdělávání součástí běžné nabídky volitelných předmětů, bude účast na vzdělávání bonifikována v rámci standardního kreditního režimu. Účastníci obdrží po ukončení kurzu certifikát o absolvování vzdělávacího modulu zaměřeného na rozvoj podnikatelských kompetencí v rámci řádného vysokoškolského studia.
Kontakty:
Hana Pochmanová– výkonný manažer
e-mail: hana.pochmanova@upol.cz
telefon: + 420 733 690 566
Více naleznete na webových stránkách projektu
http://samsvympanem.upol.cz/projekt.html
TENTO ČLÁNEK JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY
Nejbližší akce
VÝZVA K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE ZE STÁTNÍHO ROZPOČTU NA PODPORU BILATERÁLNÍCH PROJEKTŮ VÝZKUMU, VÝVOJE A INOVACÍ ČESKO-NĚMECKO V AKTIVITĚ MOBILITY, S DOBOU ŘEŠENÍ 2024-2025
28.06.2023
1. VS TAČR v Programu na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy DOPRAVA 2030
29.06.2023
Vyhlášena jednostupňová soutěž AZV
30.06.2023
VYHLÁŠENÍ VEŘEJNÉ SOUTĚŽE V PROGRAMU INTER-EXCELLENCE II, PODPROGRAMU INTER-ACTION – LUAUS24 (BILATERÁLNÍ PROJEKTY ČR-USA)
30.06.2023
Výzva k podání projektů česko-rakouské spolupráce v programu Interreg otevřena!
19.07.2023
PROGRAM DELTA 2: VYHLÁŠENÍ 5. VEŘEJNÉ SOUTĚŽE
31.07.2023
VÝZVA K PŘEDKLÁDÁNÍ NÁVRHŮ NA CENU FRANTIŠKA BĚHOUNKA V ROCE 2023
08.09.2023
Výzva MŠMT: Climate and Cultural Heritage (CCH) 2023 Collaborative Research Action (CRA)
28.09.2023
BYLA OTEVŘENA VÝZVA HORIZON EUROPE TWINNING 2023
02.10.2023
VÝZVA PRO PODÁVÁNÍ ŠVÝCARSKO-ČESKÝCH PROJEKTŮ