Projektový servis UP
PROJEKT - Příprava pro tělesnou výchovu osob s postižením
Příprava pro tělesnou výchovu osob s postižením
Stručný popis projektu:
Cílem projektu je zlepšení kvality vysokoškolské přípravy pedagogických pracovníků posílením kompetencí v oblasti TV, sportu a rekreace osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Chceme vytvořit a inovovat vzdělávací předměty doplňující pedagogické dovednosti vysokoškolských studentů ve vzdělávacím programu TV a sport i příbuzných oborů a inovovat studia zaměřená na oblast aplikovaných pohybových aktivit.
Na základě takto stanoveného cíle jsme si vytýčili tyto klíčové aktivity:
1. Monitoring stavu a podmínek Aplikované tělesné výchovy (ATV) v praxi.
2. Tvorba a inovace studijního předmětu: Základy aplikovaných pohybových aktivit.
3. Tvorba studijního předmětu: Integrovaná tělesná výchova (pracovní název).
4. Tvorba studijních opor pro předměty: Základy APA a Integrovaná tělesná výchova.
5. Inovace Bc. a Mgr. studijního oboru ATV.
6. Tvorba studijních opor pro studijní obor ATV a APA.
7. Inovace systému praxí a stáží studentů u potenciálních zaměstnavatelů.
Cíle projektu:
Cílem projektu je zlepšení kvality vysokoškolské přípravy pedagogických pracovníků posílením jejich kompetencí v oblasti tělesné výchovy, sportu a rekreace osob se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Tento projekt povede k větší flexibilitě a kreativitě absolventů, kteří budou schopni vytvářet podmínky pro zlepšení kvality života osob se SVP, které pozitivně ovlivní jejich zdraví a pracovní uplatnění, jakož i postoje majoritní společnosti k osobám se SVP.
Projekt povede k prohlubování pedagogické a odborné způsobilosti pedagogických pracovníků a vytvoření programů a podpory pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě projektu se zlepší zaměstnatelnost absolventů studijního oboru aplikovaná tělesná výchova, studentů v oboru TV a sport, a studentů v oblasti pedagogických věd, kteří budou absolvovat předměty vytvořené a inovované v rámci navrhovaného projektu. Inovovaná kurikula usilují o systematické změny v přípravě studentů na institucích, které se budou podílet na řešení navrhovaného projektu. Absolventi těchto institucí budou tedy i do budoucna lépe připraveni na práci v integrovaném prostředí. Kompetentní pedagogičtí pracovníci povedou k facilitaci psychomotorického vývoje a harmonického rozvoje osobnosti dětí se zdravotním postižením (specifickými vzdělávacími potřebami). V důsledků lepšího sebepojetí a fyzické kondice budou mít osoby se zdravotním postižením větší pravděpodobnost harmonického rozvoje včetně dalšího studia a uplatnění na trhu práce.