Projektový servis UP
PIGŽU - Podpora informační gramotnosti žáků a učitelů
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012274
Projekt se zaměřuje na podporu vzniku digitálních učebních pomůcek cílených na rozvoj a podporu informatického myšlení v prostředí základní školy, a to na 1. i 2. stupni ZŠ vč. žáků s SVP. Projekt je zacílen především na přípravu pomůcek podporujících výuku prostřednictvím robotických edukačních nástrojů, systémů rozšířené reality a mobilních dotykových zařízení. Součástí projektových výstupů budou také metodiky pro zařazení jednotlivých technologií do výuky a domácí přípravy.
Cíl projektu:
Cílem projektu je pomoci část problémů vyřešit:
1. Vytvořit a poskytnout školám/pedagogům pomůcky a metodiky, které jim umožní zefektivnit a celkově zlepšit úroveň digitálních kompetencí - zejména informatického myšlení - u žáků a učitelů 1. a 2. stupně ZŠ.
2. Motivovat pedagogy pro efektivní využívání IT ve výuce a zároveň odstranit jejich strach z využívání těchto IT nástrojů. Cílit zejména na pedagogy, kteří nejsou přímo informatiky - např. na učitele 1. stupně ZŠ, učitele humantiních předmětů apod.
Hlavním zaměřením projektu je proto především posílit informační (a digitální) gramotnost žáků a učitelů základních škol, a to prostřednictvím tvorby sad digitálních učebních pomůcek využitelných v rámci běžné výuky na úrovni ZŠ, ale také v rámci domácí přípravy či v rámci neformálního vzdělávání. Výstupy projektu tvoří nejenom jednotlivé sady digitálních učebních materiálů (včetně prototypů - např. v případě 3D příslušenství), ale také metodiky a tutoriály, které popisují způsoby využití pomůcky na 1. či 2. stupni ZŠ. V rámci projektu vzniknou pomůcky zaměřené na řešení problémových situací (problem solving), na vyprávění příběhu (storytelling), na demonstraci jevů, na hru a umění apod. V rámci jednotlivých pomůcek aktivně využíváme technologie bee-boot, blue-bot (robotické včelky), ozobot, MergeVR, MicroBit a WeDo2.
