Projektový servis UP
Kreativní partnerství pro inkluzivní školu
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_012/0000601
Projekt pilotně zavádí na ZŠ a SŠ bez maturitní zkoušky program Kreativní partnerství, který nastavuje systém spolupráce umělců s učiteli na přípravě i realizaci výuky prostřednictvím kreativních metod využívajících umění. Rozvíjí klíčové kompetence, funkční gramotnost, motivaci žáků a zlepšuje sociální klima tříd. Efektivita programu je podpořena akčním výzkumem. Projekt podpoří téměř 1000 žáků, z toho nejméně 290 žáků ze sociálně znevýhodněného nebo kulturně odlišného prostředí.
Cíle projektu:
Obecným cílem projektu je podpořit úspěšné vzdělávání a rovné příležitosti žáků ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí na základních školách a v rámci oborů SŠ bez maturitní zkoušky prostřednictvím zážitkových kreativních forem vzdělávání využívajících umění - programu Kreativní partnerství. Projekt kombinuje aktivity 1 a 4 výzvy.
Projekt se zaměří na tyto specifické cíle:
A) Rozvoj klíčových kompetencí žáků (dále "KK") - každá zapojená třída se zaměří na rozvoj vybrané KK.
B) Rozvoj funkční gramotnosti žáků SŠ - vybrané SŠ se zaměří primárně na rozvoj funkční gramotnosti, např. výuka matematiky prostřednictvím výtvarných technik a pohybu zaměřená na praktické využití matematiky a její aplikaci do praxe; rozvoj čtenářské gramotnosti s využitím divadla zaměřené na kritickou analýzu textů, tvorbu textů, argumentaci.
C) Rozvoj motivace žáků, jejich profesních aspirací, samostatnosti a zodpovědnosti za své učení (kompetence k učení, kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám) - program Kreativní partnerství se vždy zaměřuje na rozvoj motivace. Žáci se zapojují do důležitých rozhodnutí (např. výběr umělce, výběr aktivit apod.), aktivity nabízí propojení výuky s reálným životem, žáci pracují ve skupinách, mají zodpovědnost za plnění svých úkolů vůči skupině, výstupy své práce musí prezentovat rodičům, spolužákům.
D) Podpořit spolupráci žáků a pozitivní sociální klima tříd - program umožňuje žákům vyniknout v různých typech aktivit (personální a sociální kompetence), umělec podporuje reflexi vztahů ve třídě, díky různým zážitkům dochází k pozitivní proměně ve vztazích mezi žáky i mezi žáky a učitelem.
E) Individuální podpora žáků ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí (dále používáme souhrnný pojem "žáci se SVP") v heterogenních třídách - program přináší různorodý typ aktivit, kde je možné pro každého žáka najít vhodný druh činnosti pro jeho úspěch (občanské kompetence a kulturní povědomí).
Nejbližší akce
VÝZVA K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE ZE STÁTNÍHO ROZPOČTU NA PODPORU BILATERÁLNÍCH PROJEKTŮ VÝZKUMU, VÝVOJE A INOVACÍ ČESKO-NĚMECKO V AKTIVITĚ MOBILITY, S DOBOU ŘEŠENÍ 2024-2025
28.06.2023
1. VS TAČR v Programu na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy DOPRAVA 2030
29.06.2023
Vyhlášena jednostupňová soutěž AZV
30.06.2023
VYHLÁŠENÍ VEŘEJNÉ SOUTĚŽE V PROGRAMU INTER-EXCELLENCE II, PODPROGRAMU INTER-ACTION – LUAUS24 (BILATERÁLNÍ PROJEKTY ČR-USA)
30.06.2023
Výzva k podání projektů česko-rakouské spolupráce v programu Interreg otevřena!
19.07.2023
PROGRAM DELTA 2: VYHLÁŠENÍ 5. VEŘEJNÉ SOUTĚŽE
31.07.2023
VÝZVA K PŘEDKLÁDÁNÍ NÁVRHŮ NA CENU FRANTIŠKA BĚHOUNKA V ROCE 2023
08.09.2023
Výzva MŠMT: Climate and Cultural Heritage (CCH) 2023 Collaborative Research Action (CRA)
28.09.2023
BYLA OTEVŘENA VÝZVA HORIZON EUROPE TWINNING 2023
02.10.2023
VÝZVA PRO PODÁVÁNÍ ŠVÝCARSKO-ČESKÝCH PROJEKTŮ