Projektový servis UP
Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
Smyslem projektu je zaměřit se na zkvalitnění přípravy studentů učitelství v kontextu praxí. Díky specifičnosti pedagogických praxí jsme se zaměřili na vytvoření systému sdílení didaktických inovací, podporu praxí včetně IS. Cílem je rozvoj osobnostně-sociálních kompetencí studentů k jejich uplatnění. Součástí je rozvoj didaktických kompetencí VŠ učitelů formou mentoringu a podpory vědecké práce. Jako podpora uvedených činností bude v projektu vytvořeno i Centrum didaktických inovací.
Cíle projektu:
Projekt je zaměřen na vytváření vnějších a vnitřních pozitivních podmínek pro zvýšení kvality pregraduální přípravy učitelů působících na mateřských, základních a středních školách, na jejichž základě by bylo možno realizovat opatření ke kvalitativním změnám v jejich přípravě, tj.:
a) Zkvalitnit praktickou přípravu studentů-budoucích učitelů.
b) Rozvíjet kompetence a aktualizovat oblasti didaktické jako předpoklad zvyšování kvality teoretické a praktické pregraduální přípravy studentů učitelství
c) Podpořit využití technologií a realizaci výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů.
d) Nastartovat spolupráci mentora a mentee a zvýšení efektivity výuky na PdF UP.
e) Zrealizovat systematickou přípravu budoucích mentorů z řad VŠ učitelů pro další vzdělávání akademických pracovníků PdF UP v oblasti didaktických kompetencí.
f) Poskytnout začínajícím VŠ učitelům inspiraci pro inovaci výuky a motivovat je k využití moderních metod a přístupů ve výuce a dále k rozvoji osobnostních a profesních dispozic.
g) Nastavit intenzivnější spolupráci mezi Pedagogickou fakultou a školami poskytujícími praxi studentům.
h) Na základě tvorby akčního plánu profesního rozvoje realizovat založení, průběžné doplňování a vyhodnocování profesního/lektorského portfolia.
i) Vybavit studenty učitelství osobnostně-sociálními kompetencemi v práci s heterogenními skupinami i v kontextu profilových disciplín aktivizačními metodami na pedagogických praxích ve školách.
j) Vytvořit systém volitelných předmětů, který seznámí studenty s optimálními a efektivními způsoby využití v projektu pořízených nástrojů a digitálních technologií.
k) Vytvořit Centrum didaktických inovací, jež mimo metodickou pomoc akademickým pracovníkům bude také realizovat vlastní výzkumné aktivity.
l) Tvorba informačního systému praxí studentů učitelství s portfoliem informací.